איך מודדים מקום לארון בחדר- הנחיות מדידה ?

03/04/2024 17:04 ע"י המערכת

איך מודדים מקום לארון בחדר?  - הנחיות מדידה
 

בחירת רהיטים לחדר בכלל וארונות בפרט היא משימה מורכבת אך גם מהנה. יש הרבה החלטות שצריך להחליט: בחירת הסגנון, המידות, שילוב צבעים וסידור הרהיטים הנכון בחדר.  

כאשר החלטנו על מיקום הארון הנדרש בחדר, עלינו לדעת מהן המידות המדויקות האפשריות לארון ואח"כ נוכל להחליט על חלוקת הפנים לארון וסגנון הארון .  

כדי למדוד את המקום הרצוי לארון, בין אם הוא בנישה ובין אם הוא מקיר לקיר או עומד בחלל החדר, נזדקק לסרט מדידה, עיפרון ונייר כדי לרשום את המידות.


איך מתחילים ואיך עושים זאת? 
 

  1. שטח מדידה נקי: השטח המיועד לארון צריך להיות נקי מחפצים ונקי מכל פריט או מכשול וזאת על מנת שנקבל מדידה ברורה ומדויקת.
     
  2. מדידת גובה: עלינו להשתמש בסרט מדידה כדי למדוד את גובה נישת הארון. יש להניח את סרט המידה על הרצפה ולהרחיב אותו לנקודה הגבוהה ביותר של הנישה. נחזור על הפעולה לפחות ב- 3 נקודות בתוך הנישה, נרשום את המדידות - ונתייחס למידה הנמוכה ביותר שהתקבלה כמידת הגובה המקסימלית האפשרית לארון!
     
  3. מדידת רוחב: נמדוד את רוחב נישת הארון, על ידי הנחת סרט המידה בצד אחד של הנישה והארכתו לצד השני. לקיחת המידה תהיה ב-3 נקודות גובה הראשונה בגובה הרצפה (בין הפאנלים). 

    יש לבצע שתי מדידות: מדידה חיצונית (מרחק 45 ס"מ מהקיר המיועד לגב הארון) מדידה פנימית (5 ס"מ מהקיר המיועד לגב הארון) ובעוד שתי נקודות גובה, בגובה 100 ס"מ מהרצפה, בגובה 200 ס"מ מהרצפה. נרשום את תוצאות המדידות - ונתייחס למידה הקצרה ביותר שהתקבלה כמידת הרוחב המקסימלי האפשרית לארון! 
     
  4. מדידת עומק: נמדוד את עומק הנישה המיועדת נטו וללא הפרעות המצוינות כאן לדוגמא: 
    האם יש משהו לפני המקום המיועד לארון שמקטין את פתח הכניסה לנישה כגון: משקוף דלת, משקוף חלון, בליטת תריס מעל חלון, שקע חשמל, תאורה, ספרינקלרים, מדרגה, עמוד/בלט בקיר, הנמכת תקרה, מזגן, מערכת סינון אוויר בממ"ד. 
    לרוב ארון מורכב מחוץ לנישה ואז מכניסים אותו למקום - אם משהו מפריע בדרך, הוא לא יכול להיכנס במידה שהוזמן 
     
  5. משטח ישר: ארון צריך לעמוד על משטח ישר ככל האפשר על מנת לאזן את יציבותו. יש לוודא שהמקום המיועד הינו משטח מאוזן. 
     
  6. משטח פרקט: בהתקנת פרקט בחדר משתמשים בשכבת בידוד רכה בין הרצפה לפרקט. השכבה הזאת לעיתים גורמת לארון לחוסר יציבות עד שהוא מתמלא ומשתקע ממשקלו בפרקט. 
     
  7. ארון לנישה: צריך לשים לב, כי הארון מורכב מחוץ לנישה ומוכנס לתוך הנישה - נדרש מקום מספיק להרכבת הארון (לעמוד מאחורי הארון להרכיב את גב הארון ולצאת לקדמת הארון) הכנסת הארון למקומו וללא הפרעה בדרך (חלון, מזגן, תריס, תאורה, חשמל, הנמכת תקרה)  
     
  8. ארון בחלל חדר: ארון המיועד לחלל החדר, ללא נישה, יש לתכנן את מיקומו ביחס למפתחים בחדר, ביחס למיקום שאר הרהיטים בחדר.
     
  9. ארון מקיר לקיר: ארון המיועד לחדר מקיר לקיר - יש לתכנן את נקודת ההרכבה של גב הארון ודרך יציאת המרכיב מאחורי הארון: יש לוודא כי לפחות 120 ס"מ מהקיר של גב הארון פנוי ברוחב הארון המתוכנן ללא הפרעות של דברים (מזגן, תאורה, חשמל, חלון, נישוה, עמוד, וכדומה) ונקודת יציאה למרכיב דרך דלת לאחר הרכבת גב הארון ולפני הזזתו והצמדתו לקיר בגב הארון 
     
  10. מעברים לבית ולחדר: ודאו כי חלקי הארון עוברים במעברים הנדרשים מהחניה אל החדר - גודל המעלית, חדר המדרגות, מסדרון וכו' 
     
  11. בדיקה כפולה: לאחר שרשמנו את כל המדידות, נבדוק אותן שוב כדי להבטיח דיוק.

     רישום נכון: רשמו את המידות באינצ'ים או סנטימטרים, בישראל מקובל למדוד בסנטימטרים וציינו את המידה המדויקת בסנטימטר. 
    לדוגמא: גובה- 202 ס"מ, רוחב - 167 ס"מ, עומק- 65 ס"מ. 
     

יש לכם שאלות נוספות? המומחים של רהיטי דורון עומדים לרשותכם!