מתי הגיע הזמן לעבור למיטת נוער?

ההבדל בין מיטת נוער למיטת ילדים אמנם מאד נהיר לרובנו, אך מומלץ לפרט אודותיו במילים, ובכך – להבין מתי הסימן עבורכם ועבור הילדים שלכם לעבור למיטת נוער. מיטות ילדים בדרך כלל יהיו בעלות מזרן יחיד ומוקפות באמצעי בטיחות. ברוב מיטות הילדים ניתן להבחין בקרש בטיחות המותקן בפתח היציאה מהמיטה, וכן בזוג לוחות הגנה מעל הראש ומתחת לרגליים. הם מתנשאים כלפי מעלה על מנת לבלום נפילה מקצוות המיטה. מיטת נוער, לעומתן, יכולה להופיע בשתי וריאציות שונות: או שהיא מיטה שממעוף הציפור נראית כמו מיטת ילדים, בשל המראה הדק שלה, ללא אמצעי ההגנה, או שהיא מיטה שאיננה דקה, ומהווה מעין דגם מוקטן של מיטת ההורים (למשל מיטת יאנג או יאנג מרחפת), מה שמאפשר לשני נערים/ות לישון על אותו מזרן. 

ההבדלים העיקריים בין מיטת ילדים למיטת נוער: אמצעי ההגנה והמזרן הכפול
 
במיטת נוער, מפנה היצרן מקום ברהיט, ובמקום להשקיע במוטיב ההגנה מנפילה, כפי שצריך לעשות במיטות ילדים, הוא משקיע ביכולתו של הנער לארח את חבריו על אותה מיטה. הדבר מתבטא ביכולת לשדך למיטה ערכה עם מזרן נוסף ומגירות מצעים, או ביצירת מיטה רחבה, שמזכירה בעיצוב שלה את מיטת ההורים.
 
לאור ההבדלים בין המיטות, כך תדעו מתי הבן או הבת שלכם צריכים/ות לעבור למיטת נוער
 
• כאשר הם נמצאים בכיתות הנמוכות בבית הספר העממי ומתחיל להיווצר שיח של אירוח ללילה.
• כאשר הילד מבלה לפחות שנה או מספר חודשים בביה"ס העממי וסטים רבים של מצעים נערמים.
• כאשר הילד מתלונן על ממדים קטנים של המיטה, צפיפות, חוסר מקום, וכד'.
בהקשר לתנאי האחרון, אם הילד שלכם גבוה, רחב כתפיים, או מפותח גופנית ביחס לעמיתיו לגן הילדים או לבית הספר העממי, מומלץ להעביר אותו כבר אז למיטת נוער, שכן גם אם תמצאו מיטת ילדים בגודל המתאים לו, פרק הזמן של 1-1.5 שנים עד למעבר למיטת נוער יהפוך את הקנייה של המיטה הזו לבלתי משתלמת.
 
רהיטי דורון – מיטות נוער בהתאמה אישית
 
רהיטי דורון היא מהחברות הוותיקות בישראל לשיווק מיטות ילדים ונוער לכל הגילים. באתר החברה תוכלו לעיין בקטלוג המוצרים ולאתר את המיטה על פי מידותיה. אנו ממליצים שלא לבצע את הרכישה הסופית לפני מדידת המזרן ובדיקתו על ידי הבן או הבת שלכם.