כללים לעיצוב מיטות ילדים

להלן סט הכללים שלנו לעיצוב מיטות ילדים. הכללים יתבססו הן על תפאורה והן על בטיחות ולכן יהוו מעין סט הדרכה מלא שיסייע לכם להחליט מה לקנות לילדים שלכם כשמגיע העת להביא מיטה לחדר. מיטות ילדים הן מיטות שצריכות לשדר שהן לילדים מבחינה עיצובית, להתבסס על צבעים בהירים ולהשתלב בתכולת החדר המיוחדת מבחינה תפאורתית. יחד עם זאת, הן צריכות להיו בטיחותיות ללא רבב.

עיצוב גוף המיטה

גוף המיטה צריך להתאים לרצפה, לדלת ולחלון, כמו גם לכל התקן קבוע אחר. החדר הזה צריך לשרת אתכם זמן רב גם אחרי שהילדים יגדלו, ולכן לא חשוב מה יקרה, המיטה הזו כאן כדי להישאר. לכן, אם גיבשתם את חדר הילדים, הפעולה הכי חכמה תהיה לבחור את המיטה בהתאם לגיבוש העיצובי של החדר. כך תוכלו לשמר את החדר גם שנים רבות לאחר עזיבת הילדים ולהשתמש בו כל אימת שתצטרכו.

עיצוב המצעים

עיצוב המצעים צריך להיבחר בצורה בוגרת ושקולה. לא כל דגם של מצעים זהה, ולא כל שמיכה או ציפה או כיסוי כרית נראים אותו דבר, אבל יש כל מיני כללים שמומלץ לקיים. למשל, אם הילד החליט שהוא רוצה שכל מצעיו יהיו עם דמויות מסרטים מצויריםף תצטרכו לסרב בנימוס, אבל לבחור בשבילו 2-3 זוגות כאלה, לא יותר. מדוע? שוב, החדר ישמש אתכם גם אחרי עזיבת הילדים, ולכן אם ארגז המצעים בחדר יכיל רק מצעים ילדותיים אז לא רק שלא תוכלו לעשות עם זה כלום, הילד עצמו בעוד כמה שנים לא ירצה את המצעים הללו. 

בטיחות במיטת יחיד

אם מדובר במיטה של ילד קטן שנמצא בגיל המעבר למיטת ילדים ועד גיל 6, תצטרכו לשים לו קרש בטיחות. בהגיעו לגיל 6 בחנו את התנהגותו והסירו את הקרש אם הבחנתם שהוא לא נעזר בו יותר בשנתו.

בטיחות במיטת קומותיים ועוד טיפ קטן שיצ'פר אתכם גם במקום פנוי בחדר

במיטת קומותיים מומלץ לבחור בהתקן עלייה סולמי ולא במדרגות, משום שאין מעקה בדגמים עם מדרגות וזה מאד מסוכן לילד. אבל, האם ידעתם שלא כל מיטת קומותיים היא מיטה מקבילה, ויש במקומה מיטה  מדורגת? מהי מיטה מדורגת? מיטה שמפלסהּ העליון נמצא באלכסון למפלסהּ התחתון, ולכן רבע מהאחרון לפחות (לרוב יותר) יכול לשמש כפינת יצירה ומשחק בחדר!